21 Mart 2012 Çarşamba

ŞEHBAL KÜLTÜR MERKEZİ PASTACILIK OKULU EĞİTİM PROGRAMI 3. HAFTA

 Her hafta ayrı bir heyecanla gidiyorum Şehbal'e ;D Hele hele bu hafta heyecan tam doruktaydı çünkü bugün macaron günüydüü :D Talep yoğun olduğundan aynı gün 7şerli gruplar halinde 2 kur yapıyoruz.Bu demek oluyor ki sabah 10 da başlıyorum 16'da finish oluyorum :D Eve zor yürüyorum ama ne tatlı bir yorgunluk bu çikolata gibi gibi ;D Bu yüzden çarşambalarımı haritadan sildim 4 haftalığına da olsa :D

 İlk kurda yaptığım macaronları dinlendirmek üzere tepsiyle tezgahın üzerine bıraktığımda camın açık olduğunu ta 10 dk kadar sonra farkettim.. Mutfak farklı olunca neyi nereye koyacağınızı bilemiyorsunuz bazen. Perşembenin gelişi Çarşambadan belli olurmuş ya hani o 10 dk. lık esinti narin macaronlarımın pişerken bazılarının çatlamasına sebep oldu :( Ama ikinci kurda tabiri caizse kendimi akladım :D Mutfakta kimse nefes bile almadı desem yeridir :D Yahu bu macaron milleti ne kibar, höt desen çatlayıveriyor :D


 İşte bulut gibi hafif,fırfırlı macaronlarımız ;D Lezzeti de görüntüsü kadar vardı şimdi hakkını yemeyelim..


  O gün ne yaptıysak evine giden deneme yapıyor,eminim bu akşam bir çok evde macaron pişiyor ;D Aslında macaron yapmanın o kadar da zor olmadığını söyledi hanımlar,tabi mutfakta rüzgar estirmezsek :D Bunu da uygulamalı olarak gösterdim sonucu da gördüler asla yapmazlar ;D
 Ama tartışmasız en çok keyif aldığım an lezzet testinin yapıldığı an.. Yüzlerde o gülümseme :)




 CHOCOLATE MACARON ;D



 MALZEMELER

2 yumurta akı
bir fiske tuz
5 çorba kaşığı toz şeker
1-2 yemek kaşığı su
2 kahve fincanı pudra şekeri
5.5 çorba kaşığı toz badem
1 yemek kaşığı kakao

KREMASI İÇİN

200 gr çikolata
100 gr krema
2 çorba kaşığı tereyağ

HAZIRLANIŞI

 İlk olarak cam kasede yumurta akı ve tuzu çırparak başlıyoruz.Kıvamı iyice sertleştiğinde cezvede kaynattığımız toz şekeri ve 1-2 yemek kaşığı suyu ip inceliğinde yediriyoruz.Hep aynı yönde çırpmaya devam ediyoruz.
 Ayrı bir kapta pudra şekerini,kakaoyu ve badem ununu eliyoruz.Karıştırdıktan sonra yumurtaya 4 5 seferde yediriyoruz.Karıştırırken plastik bir spatula tercih ediyoruz ve yine hep aynı yöne dışta içe katlama yöntemiyle karıştırıyoruz.Malzemenin iyice karıştığından emin olduğumuzda karışımı sıkma torbasına alıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye küçük yuvarlaklar şeklinde sıkıyoruz.Yağlı kağıdı tepsiye sererken hamurdan bir miktar dört köşesine sürüp kaymasını engellemeyi de ihmal etmiyoruz.Bu işlemi bitirdikten sonra tepsinin altına vurup biraz patpatlıyoruz :D ki üzeri düzgünleşsin ve içindeki hava kabarcıkları çıksın..

 Yarım saat bir köşede dinlenmeye bırakıyoruz.O dinlenirken rahatsız edilmeyi pek sevmez.Odanın ısısını asla değiştirmiyoruz ve asla herhangi bir cam açma girişiminde bulunmuyoruz.Yoksa macaronlarımız çatlar.Bu arada kremamızı hazırlamak üzere sos tenceresini ocağa alıyoruz. İçine kremayı ilave edip kaynattıktan sonra ocaktan alıp çikolata ve tereyağını da koyup bir çırpma teli yardımıyla eritiyoruz.Bu sosu macaronlar pişip soğuyana dek buzdolabında bekletiyoruz.

 Fırını 120 dereceye ayarlayıp önceden ısıtıyoruz ve dinlenen macaronları 30 dk pişmeye bırakıyoruz.Fırından çıkardığımız macaronları soğuduktan sonra dikkatlice kağıttan ayırıyoruz ve ortasına bir miktar kremadan sıkıp aynı boydaki diğer bir parçayla eşleştiriyoruz.Bu kadar itinanın sonunda işte böyle yemelik mi yemelik şeker mi şeker macaronlarımız oluyor ;D 
Yapması zor falan demeyin muhakkak deneyin :D Slogan sıkı oldu ;D


 Bugün ikinci uğraşımız ELMA ŞEKERİ ydi :D
 Zaten bugün benim için bir değişik gündü.İlk önce rüzgara kapıldım sonra da şekerin azizliğine ;D 15 dk da koyulaşması gereken şerbet koyulaşmayınca ocaktan aldık a a bir de baktım kıvama gelmiş :D Hemen çubuklara batırılmış elmaları şekere buladım oldu mu oldu ;D Hemen tarifi paylaşıyorum;

ELMA ŞEKERİ




MALZEMELER

2 su bardağı şeker
1 su bardağı su
2 yemek kaşığı limon suyu
kırmızı gıda boyası
10 adet küçük amasya elması

HAZIRLANIŞI

 Şekeri ve suyu bir tencereye koyup kaynatıyoruz ve limonu ilave ediyoruz.Dakika olayı kafa karıştırabilir şekerin kalitesine göre koyulaşma süresi farklılık gösterebiliyor çünkü.Kaşıktan damlamayacak şekilde bir uzantı oluyorsa kıvamı oldu demektir.Çubuklara batırdığımız elmaları tenceredeki şekere iyice bulayıp çıkardıktan sonra pir bıçak yardımıyla altında kalan fazlalığı alıp yağlı kağıdın üzerine kurumaya alıyoruz.Daha sonra tercihe göre kırtasiyeden aldığımız şeffaf jelatinlere sarıp bir kurdelayla bağlıyoruz.


Elma şekerine hayır diyecek çocuk tanımıyorum ;D Büyük çocuklar da dahil,ben bile :D

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık ikiside harika görünüyor:)kursla ilgili biraz senden bilgi almak isterim gerçi telefonunu buldum ama sen gittiğin için bilirsin mail atarsan sevinirim:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim ;D
    Pastacılık okulu adı altında 4 haftalık bir program bu.. Beylikdüzü Şehbal Kültür Merkezinde..Bu hafta sonuncusu var güzel lezzetleri paylaşıyoruz :D

    YanıtlaSil
  3. Tekrarı olduğunda haber verirseniz sevinirim katılmak isterim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Şuanda tekrarı var

    YanıtlaSil